۱۳۹۷ آبان ۲۷, یکشنبه

نامگذاری علمی مایکرو ارگانیزم ها

اسامی مورد استفاده برای ارگانیسم های زنده در هر کشوری متفاوت است و حتا گاهی در مناطق مختلف یک کشور نیز باهم فرق می کنند. برای هر ارگانیسم زنده نیاز به یک اسم میباشد تا توسط تمام زیست شناسان قابل تشخیص و شناسای باشد.
نامگذاری توسط لینوس Linnaeus به زبان لاتین آغاز شد. در این سیستم نام هر ارگانیسم از در قسمت تشکیل شده است که این نام ها در تمام دنیا به صورت مشابه هستند. معمولا این نام ها از لاتین گرفته شده اند و یونانی هم می توانند باشند.وظیفه نامگذاری هر گروه از ارگانیسم ها بر عهده بخش مربوط به خود بشرح ذیل قرار دارد.

تنفس هوازی Aerobic Respiration



تنفس هوازی نوعی از تنفس حجره ای است که در آن از اکسیجن جهت تبدیل گلوکوز به ATP استفاده می شود.
در انسان ها اکسیجن مورد نیاز توسط عملیه دَم و بازدَم از طریق شش ها دریافت می شود، از این طریق اکسیجن گرفته شده از هوا وارد جریان خون می گردد و در نهایت به حجره می رسد.

۱۳۹۷ آبان ۱۹, شنبه

نقش نمک در تغذیه حیوانات و پرندگان



مالداری یکی از بخش های عمده و مهم در بخش کشاورزی محسوب می شود که در بسیاری از نقاط جهان از حالت ابتدایی به در آمده و امروز حیثیت یک صنعت را به خود اختیار کرده است, با در نظر داشت پیشرفت های چشمگیر در این عرصه, هنوز هم کمبود هایی در رابطه به تولید محصولات حیوانی وجود دارد که نیاز به انکشافات بیشتری دارند.

۱۳۹۷ آبان ۱۷, پنجشنبه

نقش آب در پرورش حیوانات و پرندگان فارمی



اگرچه آب ماده مغذی محسوب نمیشود ولی یک از ارکان حفظ حیات هر جاندار بوده و محیطی برای تمام فرایندهای بدن است و از مواد متشکله تمام سلولها و بافت های حیوان میباشد اگر حیوانی از آب محروم شود سریعتر از حیوانی که از تمام مواد غذائی دیگر محروم شده باشد میمیرد.