۱۳۹۸ مهر ۷, یکشنبه

ارزش غذایی دال نخود
















دال نخود سبز و زرد هر دو در اصل از همان نخود تازه و شیرین بدست می آیند. از آنجایی که ارزش غذایی دال خیلی بلند است، برای هرکس که دوست داشته باشد رژیم غذایی خود را تنظیم کند و یا علاقه مند به مصرف غذاهای سالم باشد باید استفاده از گوشت را محدود کرده و سبزیجات را بیشتر در ترکیب غذایی خود اضافه کند، این یک افزودنی عالی خواهد بود. دال منبع مهم پروتین گیاهی، قند، فایبر و بسیاری از مواد مغذی دیگر است. از هر لحاظ مفید هستند و راحت ترین روش برای افزودن غذاهای گیاهی در منوی غذایی شما خواهد بود. دال منبع غنی پروتین، قند و حتی بعضی از چربی های سالم نیز هستند. بنابر گفته سازمان غذایی آمریکا مصرف یک پیاله دال پخته شده، 16 گرم پروتین همراه با مقداری چربی و 41 گرام قند تولید میکند.
دال نخود در جمله ی سایر مواد مهم غذایی محسوب می گردد که بعضی از آنها حاوی کلسیم، آهن، مگنیزیم، مس، سلینیم، فولات و کولین است.
دال نخود از جمله منابع مفید پروتین گیاهی است که میتوان آنرا پخته و بجای سایر پروتین های حیوانی مصرف کرد.

۱۳۹۸ مهر ۳, چهارشنبه

ضررهای خود ارضاعی

به دلیل مشکلاتی که در نوع فایل پی دی اف بوجود آمده بود متن اندکی بی نظم می باشد بناً پوزش مارا بپذیرید!
معلومات اضافی مفید
- از آنجایی که این سایت به هدف خدمتگذاری به دانشجویان عزیز روی کار آمده است، بنا ًء نیاز میداند تا راه های موثررا در رابطه به درمان کند ذهنی و بی استعدادی را از مراجع معتبر نیز در ب ی مطالب آموزشی در دسترس شما عزیزان قرار دهد.
- بنده به عنوان کارمند این سایت میخواهم از طریق این روش مقدس وظیفه ی ایمانی و وجدانی خویش را در مقابل قشر با سواد و نخبه ی سرزمینم ادا نمایم، پس لطف نموده به این نکات
ظریف جهت پیروزی و دستیابی به ترفند های آموختن و قوی سازی حافظه تان توجه فرمائید تا بتوانید مغزی سرشار و با ظرفیت داشته و واقعا
ً در هر عرصه ی زندگی که انتخاب مینمائید بطور برتر بدرخشید.
استمنا (خود ارضایی):

۱۳۹۸ شهریور ۲۹, جمعه

آشنایی با هورمون های نباتی(گیاهی)


مترجم: شهرام نبی زاده
هورمون ها کارها را انجام میدهند. آنها پیام رسان های کیمیاوی هستند یعنی موادی هستند که در جایی از بدن تولید و پیام خود را به جایی دیگر از بدن انتقال می دهند. هورمون ها معمولا در غلظت های خیلی کم وجود دارند، همه میدانیم که هورمون ها موجب بسیاری از تغیرات در بدن انسان ها می شوند و لی آیا میدانستید که گیاهان نیز هورمون دارند؟ پس مطالعه کنید تا بدانید که هورمون ها چه تاثیراتِ شگفت انگیزی بر رشد و انکشاف گیاهان دارند.
·       پنج هورمون برتر
ما پنج گونه ی عمده ی هورمون های گیاهی را شرح می دهیم که عبارت از: Auxin  -  Gibberellin  -  Cytokinin  -  Ethylene    و   Abscisic acid   می باشند. این هورمون ها قادرند باهم و یا به تنهایی بر روی رشد گیاهان تاثیر گذار باشند.